USA 2015 - Tampa/Clearwater

Efter Orlando körde vi vidare mot Clearwater. Sån himla mysig stad! Vi bodde på ett hotell på stranden. Var varmt både i luften och vattnet, så skönt. Det var bara 2 timmars körning dit från Orlando så vi hade hela dagen på oss i Clearwater, tog det lugnt, badade i havet, åt lunch, osv. Sen på kvällen mötte vi upp några av Jennifers släktingar för middag innan vi åkte hemåt igen för att sova.
 
Andra dagen har jag för mig att vi hängde lite på stranden innan vi åkte till Clearwater Marine Aquarium, så häftigt! Jag är ju förälskad i delfiner så det här var ju drömmen hehe. För några år sedan såg jag filmen A Dolphin Tale, som utspelar sig just här. Filmen är baserad på en av delfinerna, Winter, som bor där. Redan då sa jag "nångång i framtiden ska jag dit" och nu var jag där! Kollade in delfinerna och alla andra djur där innan vi åkte hemåt för middag och en drink, gottis! Dagen efter var det dags att köra vidare mot Miami.
 
 
 
 
 
USA - clearwater - delfin - dolphin - dolphin tale - hope - marine aquarium - tampa - winter