Day 56 - sunday 30/3

Så var jag äntligen framme på dagens datum dåra! Så går det när man inte bloggar på hela helgen utan bara är upptagen, då får det bli massa inlägg på söndagskvällen istället hehe.

Anyway. Imorse sov jag ut och vaknade inte förens vid 10 då alarmet ringde, låg dock kvar i sängen till typ 10.20, så fick stressa lite sen hehe. Gjorde mig iallafall snabbt iordning, åkte iväg via Starbucks för att köpa frukost och sen till Larkspur Ferry Terminal. Tog 11.40 färjan in till SF med Anna. Vi började med att gå via Market Street upp till Westfield Mall där A skulle fixa en sak i en butik, sen gick vi till Union Square och satte oss och bara hängde ett bra tag. Var så himla skönt att bara göra ingenting! Vi hade absolut inga som helst planer för dagen och den blev riktigt bra. Efter att ha hängt på Union Square ett tag gick vi upp till China Town och kollade lägen, sen ner till Transamerica Pyramid och fotade lite, tog på byggnaden, osv. haha. Så nu kan den checkas av på min bucket list, och China Town! Sen gick vi via China Town och Bush Street upp till hotellet där mina föräldrar ska bo när dom kommer hit innan vi gick ner till Union Square igen och satte oss högst upp på Cheesecake Factory utomhus för att äta lunch/middag. Åt ju bara en frukost på färjan, sen en brownie på Union Square och sen lunch/middag vid femtiden på CF. Tog en Spicy Chicken Chipotle, den var mycket starkare denna gång än förra gången jag åt den, men fortfarande god! Hängde där uppe i solen ett tag innan vi gick ner igen och kollade in Nikebutiken, Disneybutiken och mötte upp Linnea. Gick sen ner till hamen och tog färjan tillbaka till Larkspur. Åkte direkt hem, duschade, pratade lite kort med mamma och pappa som båda var påväg till jobbet och nu ska jag släcka lampan och sova!

Blir fortfarande inga bilder med tanke på att jag inte vet hur jag ska föra över dom till datorn.. Jävla iphone apple sak. Saknar min gamla Samsung som iallafall fungerade även om den är väldigt seg och hänger sig hela tiden. Så, bilder får vänta! Kan ju iof slänga in en som jag har lagt upp på Instagram..

Day 55 - saturday 29/3

Lördag.. Igår regnade det som bara den! Iallafall på morgonen, herregud vad mycket regn! Åkte iallafall iväg till Toast, en restaurang/fik/cafe/typ i Mill Valley, med Jana. Åt en Strawberry Crepes. Trodde man skulle få mycket mer mat så var fortfarande hungrig när jag kom hem, fett fail för 8 dollar.. Anyway. Hem sen iallafall, äta lite matrester, hängde hemma en sväng tills jag började jobba vid 2.30. Tog då med mig de två äldsta pojkarna till Northgate Mall. De fick 10 dollar var att åka såna där smågrejer för. Ni vet såna där typ bilar/flygplan/helikopter/osv. som man lägger i mynt i och så åker den upp och ner eller nåt sånt. De åkte iallafall massor, lekte lite i lekområdena som finns, vi köpte en swimsuit till J, tog en te/varm choklad på Peets, och åkte sen hem lagom till middagen. Hade sagt till VM på morgonen att jag inte skulle äta med dom, men hon hade inte fattat det, men ingen skada skedd. Ungarna älskade maten så allt tog slut ändå. Sen vid sju när jag slutade, eller diskade och grejer efter dom ätit till typ halvåtta (fast jag slutade 7..) så kom inte hemifrån förens efter halvåtta.

Då hämtade iallafall Anna upp mig och så åkte vi till Safeway för att köpa lite mat och åka hem till Rebecca för att se på film. Vi gjorde först svensk tacos, såå himla gott! Tog tre tacos och magen blev proppmätt. Sen klämde jag i mig en Hägendaz (nej jag orkar inte slå upp stavningen) glass framför filmen Wolf of Wallstreet. Mätt efter det kan jag lova! Somnade inte förens efter ett nångång här hemma sen.

Day 54 - friday 28/3

Fredag.. Så länge sen att jag knappt minns dagen! Nej men.. Jobb 8 am-7 pm.. Lång jobbdag! Åkte med lillen till Discovery Museum och hängde där på förmiddagen, var inte så mycket folk där så var himla skönt! Hem, lägga honom för nap. Fixade lite, började förbereda middagen medan VM hängde med de två äldsta på swimming, soccer, och nåt annat. Äta middag med VM, pojkarna och så var grannen över en sväng. Åkte sen iväg med Jana (tysk au pair) till Marina, en fd. Au Pair i Tiburon. Hon kommer ursprungligen från Ryssland, sen flytta hon till Tyskland nångång och åkte sen som Au Pair för 3 år sen till östkusten i USA, förlängde ett år i SF och sen när hennes år var slut så ville hennes värdfamilj ha kvar henne så hon åkte hem, skaffade studentvisum och börja plugga här i SF som familjen betalar åt henne, osv. Hon hade aphäftigt hus också!

Anyway, sen hem och sova. Inte mycket mer spännande som hände denna dag.