151017 - tankar en lördagskväll

Brukar inte finnas mycket att skriva här på bloggen nu för tiden, sen augusti har jag i princip varit sjuk konstant och har bara jobbat och hängt hemma alla kvällar och helger. Inte det roligaste kanske! Sorry alla vänner för snart tre totalt osociala månader. Men nu börjar det hända saker om helgerna igen! Kul kul! Känner att ni har jag inget val längre, får inte vara sjuk (även om jag fortfarande är det). Men orkar inte ligga hemma konstant och vara osocial.
 
Idag hängde jag i Nynäshamn hemma hos Sofie med Jennifer. Härligt att få träffa tjejerna igen! Var alldeles för länge sen nu.. Vi hängde hemma hos Sofie, åt go'lunch (kött med klyftpotatis och sås), fikade med kladdkaka och pratade massor. Precis som det ska vara! Toppen! :)
 
Kom hem vid halvåtta, då åkte sminket och jeansen av direkt och drog på lite ansiktskräm i ansiktet och mjukisar istället för jeans. Samt en tjocktröja (för vi har så kallt här hemma). Nu har jag spenderat några timmar i vardagsrummet med att äta lite, kolla på gårdagens Idol och kollat runt lite på datorn (jobbrelaterat) (man vet att man har lite väl mycket att göra när man börjar jobba en lördagskväll hemma). Score på den!
 
Har även hittat en kollegas blogg från då hon var volontär. Då knöt det sig lite i resenerven. Har ingen resa inbokad framöver och vill så gärna bara åka iväg ett tag och inte behöva tänka på jobb, planeringar, möten, osv. Men, det får bli i ett annat liv.