Going home - del 2

Dag 291 - torsdag 20/11
Idag är det exakt 50 dagar tills nästa au pair kommer. Gaaalet! :D närmar sig med stormsteg verkligen. Femtio dagar. Imorn är det 7 veckor kvar. 
 
 
Dag 303 - tisdag 2/12
Ooooh my god. Färdig. Det är ordet som beskriver vad jag känner just nu som bäst. Sjukt barn, regn ute, VM som är hemma hela dagarna och inte gör nåt speciellt = värdbarn som går alla på nerverna och jag vill bara ut härifrån. Jag vill absolut inte skrämma framtida au pairer eller nåt med det jag skriver. Men ibland kommer dagar som är i princip omöjliga att göra bra. När ni väljer familj skulle jag rekomendera att ni tänker kring vad värdföräldrarna gör. Jobbar de? Hemifrån eller åker de iväg? Absolut bäst är att ha värdföräldrar som jobbar, dvs. som är ute ur huset typ 8-5. Även om man själv kommer bra överens med VF och så, så är barnen sjuttioelva gånger jobbigare om föräldrarna är hemma. När de är borta kan man lättare säga "kom så gör vi det här eller det här" och barnen lyssnar. Men, när föräldrarna är hemma.... "Noo i wanna be with moooommy" och så ska det gnällas när man försöker få ungarna att göra nåt vettigt. Och så går barnen VF på nerverna, au pairen på nerverna, alla blir irriterade, osv. Okej, nu målar jag verkligen upp ett scenario, men det här händer verkligen, på riktigt. 9 av 10 gånger. 
 
Just nu känner jag bara "håll ut tess, bara fem veckor kvar tills nya au pairen kommer". Och så är två av tre barn sjuka, en av dom hemma, VM hemma, julledigheten på ingång vilket betyder att även VP kommer va hemma en del, alla kommer alltså va hemma. Och jag ska försöka göra vettiga grejer med ungarna. Ska verkligen försöka planera in grejer jag kan göra med dom varje lediga dag. Problemet är bara = vad kan jag göra i dåligt väder med tre barn på en vuxen? Bra fråga!