Hela processen hos Cultural Care

Tänkte skriva ihop ett inlägg om hela processen hos Cultural Care! Från den dag jag började med min ansökan till den dag jag matchade med min familj! :)
 
30 april - Påbörjade ansökan
21 maj - var på infomöte + intervju
26 augusti - gjorde personlighetstest på internet
29 augusti - klar med ansökan
1 september - ansökan godkänd
3 september - kunda logga in på matchningssidan, kom in i matchningsprocessen!
12 september - fick hem det tjocka kuvertet med alla papper som ska fyllas i, etc. Fick dock fel bok, osv..
 
Match #1 - Santa Monica, California. Mamma, pappa, barn som föds i januari 2014
12 september - blev matchade - fick mail av dom
13 september - svarade på deras mail
14 september - fick andra mailet av dom, skype med dom på kvällen
15 september - mailade dom och tackade nej
 
Match #2 - Morristown, New Jersey. Mamma, pappa, tvillingar (tjej och kille) på 1,5 år
15 september - blev matchade
16 september - ringde CC och bad dom ta bort matchen
18 september - de försvann från mitt konto
 
Match #3 - Mill Valley, San Francisco, California. Mamma, pappa, kille 1,5 år, kille 3 år, kille 4,5 år.
18 september - blev matchade, skickade iväg ett litet meddelande till dom
19 september - fick första mailet från dom, svarade direkt
20 september - fick mail nr 2, svarade direkt
22 september - fick mail nr 3, svarade direkt
22 september - skickade mail till deras nuvarande au pair
25 september - fick mail nr 4, svarade direkt
26 september - fick mail från deras nuvarande au pair, skypade med henne
30 september - skickade ett nytt mail till familjen, fick väldigt positivt svar direkt, mailade lite fram och tillbaka
3 oktober - skypade med mamman och fick se mellanpojken också
4 oktober - skickade iväg ett mail till mamman med lite info om mig, Sthlm, barnerfarenhet, etc. som hon bett om
5 oktober - fick mail nr sjuttioelva (typ, haha), svarade direkt
7 oktober - mailkontakt
8 oktober - skypesamtal nr 2
8 oktober - matchade med dom!
 
Anna

Skulle du vilja länka min blogg? :) Skulle vara jättesnällt! :)

Längtar tills jag matchas med en familj och äntligen vara klar med matchningsprocessen som är en jobbig process! Lycka till med familjen :)

emma

Hej, jag har en liten fråga :-) vad ska man skriva till familjen när man får en match? Ska man fråga frågor i första mailet man skickar iväg eller typ bara skriva att man är intresserad av att prata med familjen och veta mer om dem? :) är nämligen i matchningsprocessen nu :-)