130704 - thursday in Thailand

klockan 9.20 i Thailand
 
Heej! :) Nu var det verkligen inte igår som jag skrev något här på bloggen! 
 
Hade det så kul på midsommar! Önskar jag hade kunnat stanna längre dock.. Men vad är det man säger, man ska sluta när man är på topp och har som roligast? Eller? Hur som helst var det superkul. Bra väder, bra sällskap, bra kväll! Har massa bilder från Midsommar på kameran, men den är ju hemma på skrivbordet och jag är för tillfället vid en pool i Thailand och njuter. Så, bilder får komma senare!
 
Dagen efter Midsommar var jag trött, lite bakis. Mindre kul när man ska resa hela dagen/natten! Fick inte många timmars sömn på flyget kan jag lova, kanske nån timme bara, men var förvånadsvärt pigg hela dagen är nere i Thailand iallafall. Flyget gick som sagt halvtre på eftermiddagen lördagen den 22/6. Landade sju på morgonen i Bangkok dagen efter. Flög ju bakåt i tiden eller vad man ska säga, så förlorade ju hela natten i princip.. Bättre blir det på hemresan! Då lyfter vi ett på natten från Bangkok och landar 6.30 på Arlanda, och ändå är flygresan 10 timmar! Så då räknar jag med att kunna sova en del :)
 
Vi har det iallafall superbra här nere i Thailand! Solen skiner varje dag och vi har runt 32-35 grader skulle jag gissa på. I skuggan säkert.. Det är så varmt i solen! Måste doppa sig i havet/poolen hela tiden, haha. Inte för att det svalkar så mycket med tanke på att det säkert är 28-29 grader i både hav och pool. Men man blir ju blöt iallafall! Haha. Om dagarna är vi mest vid poolen eller på stranden. I lördags tog vi dock en båt bort till Koh Tao och Koh Nang Yuan för att snorkla. Första gången för mig men det gick ju hur bra som helst! Igår åkte vi taxi ner till Lamai men det var ju lite av en besvikelse.. Hade förväntat mig mer men det var  ju typ ingenting där! Chaweng är mycket bättre!
 
På kvällarna åker vi oftast in till Chaweng stad eller vad man ska kalla det för. Vi bor ju längst ner på Chaweng Beach, så brukar ta en tuk tuk upp till norra änden och sen gå de 4 kilometrarna tillbaka till hotellet. Har shoppat litegrann här nere, men finns hur mycket som helst! Hade kunnat shoppa massor! Haha. Men försöker hålla i pengarna och måste ju tänka på vikten hem i bagaget också.. Har iaf köpt en bikini, några klänningar, några linnen och flipflop. Åh, juste, en Mulberryväska också :) Tänkte kolla på jeansskjorts innan vi åker hem också, finns ju hur mycket som helst! 
 
För tillfället ligger jag ensam vid poolen, haha, är verkligen typ ensam. Så lugnt och skönt här nu! Lagom mycket folk överallt! Kanske beror på att det är lågsäsong här nere nu. Men behöver aldrig oroa sig för solstolar vid stranden eller poolen, finns alltid massor att välja på!
 
Nu tänkte jag kolla lite facebook och mailen å så. Vänta på att föräldrarna ska komma tillbaka. De är på nåt sjukhus här på ön! Inget allvarligt, men pappa har haft lock i ena örat i några dagar och det gör lite ont, så de skulle kolla upp det bara. 
 
Ha det så bra så skriver jag mer när jag får tillfälle :)
 
bangkok - beach - chaweng - flyg - koh samui - lamai - pool - resa - semester - strand - thailand