Helgen

Hejsan på er! Jag vet att jag inte har bloggat på megalänge nu. Men det är faktiskt inte mitt fel, utan det är Blogg.se fel! Jag har försökt logga in flera gånger för att uppdatera, men varje gång har det bara kommit upp att sidan inte fungerar. That sucks. Men nu verkar det fungera igen iallafall så bloggningen är väl tillbaka nu, I hope.

Hur som helst, i fredags var jag ju som sagt på Montage. Jag hade det sjukt roligt, trots att kvällen inte kunde börja sämre. Typ. Vi kom till Montage runt 21.50 ungefär, och började köa. Lång kö! Men man kan ju inte fövänta sig något annat än det när det är premiäröppning! Men(!), att det kom poliser och började skicka bak alla i kön så att det tog dubbelt så lång tid hjälpte ju inte till direkt. Efter cirka 1,5 timmar så kommer vi in. Men då är klockan 23.10, vilket betyder att fri entré inte längre gäller, trots att man står på listan. Bra va? "Men vi har ju stått och köat i över en och en halv timme!!", "Ja men det spelar ingen roll, klockan är 10 över elva.. 150 kr!". Mmmm, grejt, härlig personal som jobbar där, eller hur?? Så, 150 kr inträde och få hänga in jackan. Men väskan kostade ytterligare 20 kr, jag fick inte ens stoppa ner den i jackärmen. Kul! 170 kr för att få komma in efter 1,5 timmars köande och man står på listan..
Väl inne så var ju de bra priserna i baren slut, alltså, 56 kr för en cider. Det blir alltså 226 kr för att få komma in och få en cider, lovely.
Nej men, för att sluta klaga. Jag hade en underbar kväll efter det! Mycket dans med roliga människor! Malin, Sofia, Frida, Jonas, Martin och Tobbe. Vid halvtvå drog vi vidare till Dovas, där Ashkan, Amanda och Christian höll till. Lite kö där med, i typ 15 min. Men sen kom vi in! Ett bra avslut på kvällen, sitta å chilla å snacka å dricka en cider (för endast 35 kr!!). Efter det, vid klockan tre, begav vi oss till Donken där jag köpte en cheesburgare å en liten pommes. Vid kvart i fyra gick bussen hem och vid fem somnade jag hemma i min varma, sköna säng. En lyckad kväll trots allt! Även om den hade kunnat varit lite billigare och kortare köer..

Igår så blev jag väckt av David vid halvelva ungefär, jag hade gärna sovit lite längre.. Men men! Vi åt frukost och såg sedan på Kalenderflickorna med glass och chokladsås samt maränger, gott! (Ska nog göra lite glass åt mig nu..) Vid fyra drog han hem och sen blev det en lugn kväll med god middag (oxfilé å potatisklyftor!!), bygga lådor och nån film. Somnade dock lite sent, vid halvtvå tror jag det blev. Men idag fick jag sova ut ordentligt!

Förlåt för det extremt långa inlägget, men så fick det bli nu när blogg.se inte har fungerat de senaste dagarna, suck! Men idag är jag hemma iallafall, och ska se klart på föreläsningar från kursen som jag missat. Kanske läsa lite i boken också, den är faktiskt inte så dålig som alla andra skolböcker! Det är skönt..
Såå, glass med chokladsås och maränger, och se på föreläsningar nu då! Ha en bra söndag =)

Ciao..