28/9

Hejsan på er! Haft en bra dag? Idag har jag varit i skolan en del och så blev det några inköp i Kista Galleria efteråt..
Skoldagen började med intro föreläsning till den nya kursen. Jag måste säga att det känns verkligen som att jag går en kurs för ett företags-program..inte IT.. Aja, det blir nog bra ändå!
Andra föreläsningen var den första riktiga föreläsningen i kursen, jag förstod inte så jättemycket.. Men det blir väl bättre när man börjat läsa boken och så! På tal om boken.. Jag upptäckte idag att jag köpt fel bok! FUCK! Det betyder att jag imorn måste lägga ut cirka 500 kr (igen) på att köpa den rätta boken.. Ska försöka sälja den andra boken (den som är fel) på Blocket eller liknande.. Intresserad? Boken heter iaf ”Business Driven Information Systems”..

Efter skolan så hamnade jag i Kista, på Kicks, länge. Mycket länge. Att välja en foundation är inte alltid lätt! Tänkte prova en ny, eftersom att min gamla håller på att ta slut. Det blev en mineralfoundation! Får se vad jag tycker, hoppas den är bra iallafall. Köpte även nytt puder från Isadora. Efter Kicks tittade jag in på Lindex en snabbis för att köpa strumpbyxor (svarta, tjockare). Eftersom att H&M inte hade några snygga svarta tjocka strumpbyxor…

Efter ”shoppingrundan” åkte jag direkt hem och åt middag med mamma, kassler, stekt potatis med sås. Mycket gott!
Nu under kvällen så har jag även kollat igenom allt på FirstClass på den nya kursen. Instuderingsuppgifter, (lösningar), projekt, projektgrupper, m.m. I projektet så är vi hittills jag, Sussie, Kerem och en som heter Niklas! Vi får se imorn vilka alla är, haha, eller Sussie å Kerem känner jag sen innan. Men vi ska samlas alla imorn efter föreläsningen så vi får träffa varandra och liksom komma igång lite. Känns bra!

Just nu sitter jag och mamma och kollar på Svenska Hollywoodfruar. Haha, fett bra. Men nu tänkte jag fixa lite yogurt att äta =)
xoxo