131231 - tuesday

Gott nytt år på er!
 
Alla andra har ju redan hunnit skriva detta på facebook, bloggar, sms, osv. och inte kan ju jag vara sämre då?! :) 2013 har varit ett bra år! Dock väldigt mycket skola och väldigt mycket jobb. Nästa år kommer ju se helt annorlunda ut för mig och det känns så bra! Börjar året med fina vänner hos fina kusinen, jobbar min sista dag på posten, har mina sista skoldagar (sista föreläsningen, sista grupparbetet, sista seminariet och sista hemtentan), tar lärarexamen och är färdig förskole-, förskoleklass- och lågstadielärare. Avslutar massa saker helt enkelt bara inom två veckor! Därefter blir det Thailand i två veckor och sen flyttar jag till USA. Helt annorlunda och nytt allting dvs!
 
Några klassiska nyårslöften har jag inte direkt. Klart jag hoppas att jag kommer sluta äta skit som min mage inte klarar av och att jag börjar träna litegrann (mest för min mages skull och för att stärka knät, dvs. ren hälsa!), men detta är inte mina nyårslöften. Brukar inte ha sånt, men i år får det bli ändring på det!
 
- Bli starkare som person, få bättre självkänsla och självförtroende, få mer erfarenhet (av allt! barnerfarenhet, resa, personligt, osv.), se nya platser, lära känna nya människor, lära mig släppa in andra och öppna upp mig mer för vänner, ta vara på alla chanser, lära mig känna mig som hemma på andra platser än här i radhuset i Norrviken, lära mig allt om och se allt som finns i min nya hemstad San Francisco, vara en toppenförebild för mina värdbarn, skriva varje dag i min Femårsdagbok så jag kan minnas varje dag, uppskatta saker mer, och framförallt - ha kul! 
 
Finns massor jag hoppas uppfylla under året 2014! Kort sagt är det väl bara att göra detta året till det bästa nånsin och verkligen arbeta för det, se till att jag trivs i värdfamiljen (vilket jag inte har några tvivel om), lära känna dom och verkligen ha ett kul år. Just nu är min värdfamilj i sin lägenhet i Aspen för att fira nyår, får se vart jag får fira det nästa år :) Är nu mindre än 5 veckor kvar tills jag flyger till USA. Om exakt 5 veckor just nu har jag troligen vaknat för inte så länge sen och ska ha min första dag på Training School i New York. Hur sjukt är inte det? Lilla jag? I New York? Och sen San Franciso?