Sunday

Hejhej! Idag har varit en ganska så jobbig dag faktiskt. All tid har gått till Daisy. Gick upp vid 6 imorse och gick ut med henne. Somnade sedan om till 9 då Daisy gjorde nåt konstigt ljud. Lät som att hon spydde typ, men det gjorde hon inte. Men jag gick ner och började ta på mig tjocktröja, halsduk och sånt och Daisy var helt galen, hon hade sjukt bråttom ut tydligen.. Så jag öppnade dörren så hon kunde vara på framsidan medans jag tog på mig jacka och sånt. Helt plötsligt när jag tittar ut så hittar jag henne inte, jag hittade henne på snödrivan bakom förrådet där hon försökte klättra över staketet. Jävla hund. Hon försökte rymma idag! Jag fick lyfta in henne och koppla henne (observera att jag fick springa ut och hämta henne utan skor -.- ) och sedan ta på mig jacka å skorna. Väl ute gick hon omkring och nosade som vanligt..
Sen har jag försökt mata henne med hårdisar hela dagen. Hon totalvägrar. Så idag har hon ätit en hel del kalvsylta, 2 skinkskivor, ett ben och några smågodisar. Tänkte vänta nu och inte försöka förens det är middagsdags..
Sen så har jag fått gå ut med henne varannan/var tredje timma hela dagen också. Och så har jag gått upp till Apoteket vid coop i rotebro för att köpa medicin åt henne..

Har jag hunnit plugga nåt idag? Nej..
Har jag hunnit städa undan idag? Nej..
Har jag hunnit laga mat eller nåt till mig själv? Nej.. Tur att jag hade rester sen igår vid middagen iaf.

Nej hörni, livet rullar inte på underbart här hemma just nu. Imorn har jag heldag i skolan, not fun. Eller, jag har inget emot föreläsningen och övningen och det, utan det är hunden jag tänker på. Jag måste gå upp halvsex-sex imorn för att hinna göra mig iordning och rasta hunden och försöka mata henne. Jag måste även gå upp vid tre-fyra inatt för att gå ut med henne. Sova tidigt ikväll kan jag lova. Kommer vara helt död imorn. Som tur är så har vi lite hundpromenadare som går ut med Daisy imorn iaf! :) Harriet tar henne vid 11 och Carina vid 14, sen kommer jag hem vid kvart i fem typ, så då får jag gå ut med henne. Hoppas bara att jag får i henne frukost imorn.. Annars vet jag inte vad jag gör, hon äter ju inte själv och det är inte direkt det lättaste att tvångsmata henne.. Så får försöka få i henne mat imornbitti och sen får Harriet ställa ner en tallrik vid 11-tiden när hon är här, hoppas Daisy äter nånting då iaf.. Sen får jag ta och tvångsmata henne vid fem. Suck. Två veckor ska jag hålla på såhär. Jag kommer sova gott när föräldrarna kommer hem igen kan jag lova...