Tankar från förut..

Hello! Dags för mig att sova när som helst, men ska bara kolla lite internet först. Hehe.
Izabella var inne här för en stund sen och lånade en film, berättade att hon hade sin sista lektion idag och att avslutningen var på torsdag. Jag saknar Rudbeck. Det var så härligt där! Tvåan å trean på gymnasiet. Fan vilken härlig tid. Speciellt trean. Världens softaste schema, helt okej ämnen, vännerna, studenten, allt! Och fatta, gratis mat i skolan! Ja, det tänkte man inte på då kanske, men fan vad jag saknar gratis lunch på dagarna.. Den lyxen har man inte på universitetet inte! Suck.

Jag kommer ihåg det där. I periodbytena, alla lärare i de olika ämnena la proven precis runt periodbytena. Gud vad man klagade. "25 sidor i prov om två veckor?! hur fan ska vi få in det?". Nu då, en bok på 1000 sidor, tenta om 5 dagar. Jo tjena vad mycket man hade å klaga över på gymnasiet. Man inser inte hur enormt bra man har det förens det är över.. Eller jo, jag insåg faktiskt det. Och, visst skulle det bli kul med studenten, men efter det då? Aldrig mer komma tillbaka till Rudbeck. Bästa tiden nånsin.

Direktbussen dit tog 10 minuter. Gratis lunch fick man. Prov på 20-40 sidor. Ledig på tisdagar, en lektion på torsdagar och halvdagar mån, ons å fre. Härliga tider. Riktigt härliga tider. Sen om man hade hål (vilket jag inte hade i trean, men i ettan å tvåan!), eller om man hade slutat, eller på lunchen eller så. bara sätta sig i Edsbergsparken och njuta av solen. Eller skutta på stenarna över bäcken på vintern i parken. Lektionerna utomhus när sommaren och lovet började närma sig..

Plugga svenska, engelska, och foto sista perioden på rudbeck. Härligt eller vad? Engelskan var inte roligaste, men helt okej ändå. Svenskan var faktiskt inte så farlig. Och foto var ju underbart. Jag och Louise som bara gick runt ute på våren/sommare och fotade lite här och där, satt på en bänk i skolan, gjorde inte så mycket, tog det mest lugnt. Galet härlig kurs. Eller mattelektionerna med Annie, å sattar, hahaha. Okej, dom var inte ett dugg roliga, dom sög! Tur att man hade Annie med sig iallafall.. Tråkigt bara att jag aldrig hade lektion med varken Sofia eller David eller Malin.. :/  Men träffade ju dom ändå! Å gud vad jag saknar tiden på Rudbeck..

Sen Studenten, riktigt jävla härlig dag, så lycklig man var! Men ändå så ledsen över att man aldrig nånsin kommer tillbaka till Rudbeck som student.. Champagnefrukosten, aulan, utspringen, flakåkandet, hem och träffa släkten och sist gubbskivan. Lycka hela dagen. Man hann knappt tänka över nånting, helt plötsligt så var det nästa grej man skulle göra. Hade inte ens tanken på att presentera David och Thette fast dom var typ 5 meter från varandra efter utspringet, haha. Man tänkte inte alls den dagen. Man bara följde med tiden och var glad.

Nej, nu måste jag sluta tänka tillbaka. Tänk frammåt! Om 4 år har jag pluggat klart, jag har förhoppningsvis ett jobb och har flyttat hemifrån. Men det känns så långt bort. Släppa allt man haft genom hela livet och ta steget själv ut i världen. Lite läskigt är det ändå.. Har ju alltid haft tryggheten här hemma. Mitt hem. I norrviken. Det är liksom "hemma". Vart bor jag om 4 år? Jobbar jag? Gick jag klart utbildningen till lärare? Har jag familj? Har jag barn? Vad kommer ha hänt då liksom? 4 år är ändå inte så lång tid. För 4 år sedan började jag på Rudbeck, okej, det kanske är lite lång tid.. Känns som en evighet sen jag gick in genom dörrarna till Rudbeck för första gången och satte mig ner med nya klassen. Nervöst och läskigt. Ettan blev ju som sagt inte den roligaste tiden direkt.. Men fortfarande, tvåan och trean... Lovely.

Nej hörni. Nu måste jag verkligen göra mig iordning. Har sovit så enormt dåligt de sista dagarna så det är inte sant! Borde egentligen läsa i boken eller läsa igenom alla anteckningar inför tentan. Men jag orkar inte helt enkelt. Är helt död och måste ha energi tills imorn då jag kan plugga på riktigt istället. Let's hope det blir så iaf, att jag pluggar ordentligt imorn..

Gonatt på er. Sov gott!