det som hänt på sistone

Hej :) Nu är det såhär att jag hade skrivit världens längsta blogg, och kopierat. Sen försvann allt bara. Så det är väl bara för mig att skriva om allt igen då.. :(

Vad har hänt på sista tiden då? Inget speciellt egentligen. Har tagit det lugnt mestadels. För några helger sedan var jag på julmarknad på skansen med Natta, Bella, Thette och Therese. Det var kul, men det regnade.. Och jag har ju inga skor som inte läcker.. Så det blev lite kallt om fötterna. ;) Men det var helt okej ändå. ;D När vi var klara på skansen, åkte Therese och Izabella hem till Forsmans, medan Thette, Natta och jag åkte till tacobar och åt lunch :) Sen gick vi till Gallerian, in på BR, för att hjälpa Natta att hitta en julklapp till hennes kusin. Vi hittade inget där inne.. Efter det åkte Thette hem till sig, och jag & Natta åkte till mig för att hämta kläder, tandborste, äta middag och så. Sen åkte vi till Segel, jag sov över där. Vi tog det bara lugnt, kollade på Junior Eurovision Song Contest och någon film :) Natta var väldigt trött sen på kvällen ;) Haha, jag gick och la mig kanske 15 minuter efter henne, och när jag skulle gå och sova, hade hon somnat för ett tag sen.. Hehe ;) Dagen efter åkte jag hem till mig, Natta följde med och var här på efter middagen och åt middag här. :)

I lördags var vi och Lindström hemma hos Fall och åt lite och så. Vi sjöng även lite.. Haha, det var kul ;)

Den här veckan har jag juljobbat. Och varit sjuk.. Jag var hemma från skolan mån-tis. Känns så himla tråkigt att jag var tvungen att vara hemma från skolan en del av just den här veckan, sista veckan innan lovet..Men men, jag är väl frisk igen när skolan börjar. :) Jag får ta igen det jag missade i klassen då. ;)

I övermorgon är det julafton. Fast det känns inte så. Det är ingen snö, och det kommer inte heller någon snö. :( Enligt Vädret kommer det inte ens vara minusgrader.. Det ska tydligen bli runt 5-10 plusgrader. Det är helt sjukt! Även om det inte kommer någon snö, så ska det iallafall vara minusgrader..  Aja, inget lilla jag kan göra åt det.. Hehe.

Vi ska fira jul hos kusinerna, Amanda och Oscar :) Mormor och morfar kommer också dit :) Det blir kul :) Vi åker ut till Djurö imorgonbitti, runt klockan nio. Så jag måste väl gå upp runt sju någon gång.. Trodde jag skulle få min första sovmorgon på jullovet imorgon. Men icke det. Haha. Jag har ju gått upp fem varje dag den här veckan. Och så måste jag gå upp sju imorgon.. Men men, sju är ju iallafall en sovmorgon om man jämför med att gå upp klockan fem. ;) Hehe. ^^ Vi ska sova hos i husvagnen hos på mormor och morfars tomt. :) Det ska bli kul att sova i husvagnen igen. :) Har ju inte gjort det sen i mitten av oktober.. Hehe.

Men det känns lite konstigt att sova i husvagnen på Värmdö. Det är alltid så tyst när man ska sova. Jag saknar alla ljud. Någon som pratar utanför, personer som går förbi när de ska gå in för kvällen. Kanske en båt som åker förbi, eller en bil som kör för fort på vägen. Jag vet att det låter konstigt, att sakna ljud när man ska sova. Men jag tror att det är en sak som endast vi som är med om det varje sommar kan förstå. Det är något speciellt med den platsen. Allt är helt underbart. Det är som en oskriven regel att hälsa på alla man möter. Kanske prata lite med någon annan i diskrummet, alla är trevliga. Av det jag har hört gäster som sagt så finns det inget negativt. Jag har bara hört hur de sagt hur trevliga alla är där. Hur mysigt det är. Det är en liten camping, som egentligen ligger mitt ute i ingenstans. Men det finns så mycket plats för vänskap där ute. Alla får plats där. Varje år träffar man nya människor, varje år kommer det och går gäster.
Sommaren 2006, eller hela året 2006, har varit helt underbart. Det känns på något sätt som att vi blivit så mycket bättre vänner i år. Det har hänt så mycket, så mycket bra saker. Jag har minnen från många år med alla där, men just i år känns det som att jag kommer bära med mig så mycket mer minnen än vad jag brukar efter en sommar. Det har hänt mycket under ett sommarlov för mig. Först språkresan, sen några veckor på mista. Efter det Gotland och Öland. När vi sedan kom tillbaka till Stockholm igen; Kastellet, Höstfesten, Kräftskivan.. Allt, kommer jag bära med mig. Alla dessa speciella dagar.
Det känns så himla bra att få fira nyår med er i år, eller iallafall de flesta av er. :) Det är som pricken över i:et. Att få avsluta ett underbart år med en fest med er som jag delat detta år med. Det känns verkligen så himla kul. Jag hoppas verkligen att alla, Alla, kan träffa i början på januari. Kanske åka in till stan och gå på bio eller något sånt. :) Det skulle vara så himla kul att samla hela gänget en gång såhär mitt i vintern. :)
Det som finns ute i Waxholm, är något speciellt. Vissa har jag kännt i nästan hela mitt liv. Andra har jag kännt i kanske bara något år. Men det känns som att vi där ute kännt varandra i hela våra liv. Jag tror inte de förstår hur mycket de betyder för mig, hur mycket de betytt för mig genom hela mitt liv. Jag vet att de alltid kommer finnas där för mig, precis som de alltid gjort. Och jag vet att jag alltid kommer finnas där för dem, precis som jag alltid gjort.

Mina Änglar:
Ni är som luften, omöjlig att leva utan.
Ni är som solen, lyser upp mina dagar.
Ni är som stjärnorna, alltid lika vackra.
Ni är som en dröm, för bra för att vara sann.
Vänner föralltid <3 love you!

 

Men men, nu tänkte jag gå ner och kanske kolla på lite tv, eller så borde jag kanske börja göra mig i ordning ;) Hehe. Jag kommer väl antagligen skriva ett långt inlägg igen efter alltihopa om min jul och nyår ;) Hehe.

Ni får ha det så bra nu under jul och nyår!
Jul-Kramar från mig! :)
HejdÅ! ~terese


^My angels, my everything^