Onsdag 21/1

Ny dag och nya överraskningar! Haha. Vaknade återigen vid klockan tio, denna gång av alarmet dock..Drog mig kvar en sväng innan jag gick upp och gjorde mig iordning. Sen kom pappa hem på lunch, så åt med han, hängde hemma lite innan jag bestämde mig för att åka hem till Fia. Skrev till henne på Messenger å frågade lite allmänt vad hon gjorde, osv. Skrev att jag inte kunde somna och bara låg och snurrade, för nya au pairen skulle komma om två dagar och jag började smått förstå att jag ska lämna pojkarna snart.. Haha. Men ville egentligen bara klura ut om hon var hemma eller inte! Och det var hon! Syrran var i skolan och föräldrarna på jobbet. Så jag hoppa in i bilen och åkte dit. Startade mobilen och filmade allt haha. Lyckad överraskning! Hade tagit med mig lite kanelbullar och dumlekakor som vi fikade på och pratade i några timmar innan jag var tvungen att åka.
 
Skulle hämta mamma vid tretiden på jobbet så hon kunde åka och träna, men då ringde hon och sa att jag inte skulle hämta henne för hon hade cyklat, så åkte istället till Posten, pappas jobb, för att prata med chefen där så jag kan börja jobba där nästa vecka :) Därefter bestämde sig mamma för att inte alls åka och träna så jag tog bilen till Jysk för att fixa en grej som var fel på deras nattduksbord, sen till ICA Maxi för att handla lite och så hämtade jag upp pappa på vägen hem som slutade jobba då..
 
Väl hemma hjälpte jag mamma lite med att förbereda middagen och sen hjälpte jag pappa att äntligen få klart deras nattduksbord (Jysk är ju fan värre än IKEA, ännu jobbigare att bygga ihop!). Därefter blev det middag, fläskfilégryta med ungsrostad potatis, sötpotatis, morötter och lite annat. Så gott! Kollade lite tv med mamma i vardagsrummet sen, gjorde mig iordning och nu sitter jag här vid datorn. Ska dock gå och lägga mig nu, ska vara inne i stan tidigt (vid tolvtiden) imorn för att överraska nästa person, kusin Nettan och lilla bebis Nova!