Going home - del 3

Dag 318 - onsdag 17/12
Jaa hörni. En vecka kvar till julafton. Tre veckor kvar tills jag ska flytta ut ur mitt rum. Och en månad tills dagen jag flyger hem. Sjuttonde december är dagen idag. Sjuttonde januari flyger jag hem. Asså, detta är helt galet! Jag har nu bara en månad kvar av mitt år här i USA. En månad! Vad hände med detta året?! Samtidigt som jag längtar sjuuukt galet mycket efter att få flyga hem så är det himla läskigt. Jag måste säga hejdå till San Francisco, min värdfamilj, vännerna här (även om några redan lämnat mig här). Det här livet som jag lever här kommer jag ALDRIG mer komma tillbaka till. Jag kan hälsa på alla vänner jag lärt känna här, jag kan resa tillbaka till San Francisco och min värdfamilj. Men livet jag lever här, det tar slut om mindre än en månad. Läskigt!
 
Vad ska jag göra hemma? Jag har ju massa planer för livet i Sverige, men det är bara såna där roliga saker. De lite mer tråkiga och vardagssakerna har jag ju inte riktigt några planer för ännu..
Men, än så länge!
21 februari - kusins bebis dop
28 februari - Dominikanska Republiken i två veckor med mampap
13 juni - Malins bröllop
23 juni - Göteborg och One Direction konsert med Jennifer
Juli - USA med Jennifer
 
Så ja, massa roliga saker händer ju såklart! Men måste ju lösa vardagen också, jobb och sånt. Posten? Förskolelärare? Jag vet inte vad jag ska göra riktigt.. Men vi får se! Det löser sig på nåt sätt. Pengar måste jag få in iallafall..haha. 
 


 
 

 
 
Dag 327 - fredag 26/12
Jaa hörni! Jag har nu packat första resväskan inför hemresan.. Inte nu på måndag efter helgen, men nästa måndag, om en vecka och tre dagar dvs. så ska jag flytta ut ur mitt rum. Det ni! Nu närmar det sig, på riktigt... Igår fick ju värdfamiljen en fotobok av mig och på förstasidan hade jag skrivit en text till dom. VM sa idag på morgonen ba "yeah god...i was like don't cry now!" och VP som kolla i den nu på morgonen gick direkt upp och gav mig en stor kram och sa "if you only stayed longer...". Dom är bra fina ändå! Dom har sina brister, så som alla andra värdfamiljer, och många gånger har jag kännt mig sämst, i vägen, inte omtyckt, eller vad som helst. Men jag tror nog ändå dom kommer sakna mig.. ;) Hehe. Jag kommer sakna dom, det vet jag redan nu!
 
Anyway. Jag tänkte ju flytta ut på typ onsdagen innan städerskan städar på torsdagen, och sen kommer Matthieu på fredagen. Men VM sa att det kommer massa nya möbler till rummet måndag-tisdag, så jag måste vara ute ur rummet då. Men jag kommer få det toppen i gästrummet! Nyrenoverat det också, och ny bäddsoffa med en galet dyr och fin madrass tydligen. Så det låter ju bra!
 
Men, som sagt, om en vecka och tre dagar ska allt vara packat.. Eller ja, uppflyttat till gästrummet på våningen ovanför! Men har nog försökt göra så att en väska ska vara heeelt färdigpackad nu i helgen och inte öppnas förens jag är i Sverige (galet att tänka på det!). Den andra väskan ska det mesta ligga nerpackat i vaacumpåsen och så har jag grejer för två veckor, eller en vecka och så får jag tvätta några dagar innan jag åker hem. 
 
Väskan som är packad just nu väger ungefär 19 kg. Så jag ligger myyycket bättre till än jag trodde! Har dock 7 par jeans kvar att packa... ett par boots, 3 gympaskor, 4 sandaler, ett par flipflop, två handväskor, victoria's secret parfymer och ett gäng kläder kvar att packa.. Har ju förvisso 4 kg kvar i ena väskan, 23 i andra och sen kabinväskan plus en handväska kvar att fylla också. Vet redan nu att jag har ett paket som måste skickas hem, det är några böcker och alla shotsglas jag köpt under året. Beroende på hur mycket resterande av mina grejer väger och hur mycket det kostar att köpa 9 extrakg till en väska oooch hur mycket plats jag har så kanske jag fyller shotsglasen med ett par underkläder i varje glas och packar ner allt i väskan istället. Men böckerna måste jag skicka hem, så mycket vet jag! Kanske en filt också. We'll see. 
 

 
Dag 334 - fredagen 2/1
Jaa hörni. Det där med att lura alla där hemma sket sig ju litegrann.. Haha. Hade ju tänkt att Thette's mamma skulle köra hem mig eller nåt sånt, men pappa berättade att mamma tänkte ta fyra dagar ledigt när jag kommer hem och hon tacka nej till en datakurs på jobbet den veckan jag "ska komma hem", dvs. första veckan i februari, när jag redan varit hemma i två veckor. Så, var ju tvungen att säga att de inte skulle börja söka ledigt, osv... Men men! Får helt enkelt överraska alla andra där hemma när jag kommer hem! Morbrors flickvän ska troligen ha födelsedagsfika samma dag jag landar i Sverige, så vi ska bara hem, jag får duscha, byta om, osv. och så åker vi dit och överraskar alla. De tror bara mampap kommer dit, inte jag också. Så får hoppas ingen får en hjärtattack! Haha. 
 
 
 
 
Dag 340 - torsdag 8/1
Som så många gånger tidgare så sitter jag är på pojkarnas simning och skriver på dessa "going home" utkast. Nu är det närmre än nånsin och nu är det inte långt kvar tills jag åker hem! Imorn(??!) kommer Matthieu hit, om 8 dagar har jag min sista arbetsdag, om 9 dagar kliver jag på flyget hem och om 10 dagar så är jag redan hemma. Hur galet är inte detta?! 
 
I tisdags så flyttade jag ut ur rummet och upp i gästrummet. Konstig känsla! Fast ändå inte. Har inte riktig förstått det än så att säga..