Dag 341 - fredag 9/1 (vad som egentligen hände)

Okej, så min sista vecka i USA skrev jag blogginlägg varje dag som vanligt.. Men! Jag skrev också ett riktigt blogginlägg om vad som egentligen hände varje dag hehe (som jag bara sparade i utkast och publicerar i efterhand). Lura ju alla er här hemma om mitt hemkomstdatum! Så, fredagen den 9 januari såg inte riiiktigt ut som jag skrev här på bloggen, eller kvällen gjorde inte det.. Såhär skrev jag på bloggen då:
 
Fredag och snart heeelg! Woop woop. Började dagen med jobb 7.30-9, sen hem och hoppa in i duschen. Kollade lite NCIS New Orleans, åt frukost, kollade Ellen, åt lunch och sen jobb igen. Jobbade 12.30-7. Så, hämtade G, åkte till Starbucks och hade vår lilla Starbucksdate innan vi hämtade J. Därefter åkte vi hem igen, la G för nap och hängde hemma med J medans VM var ute och hämtade F samt gjorde lite ärenden. Sen kom de hem igen, hängde med pojkarna, diskade, hjälpte till inför middagen, osv. Fick åka iväg till Safeway för att handla dry ice till VM också, skönt med ett litet ärende utanför huset hehe. VM behövde det till ett event hon ska ha imorn med sina Plenty Pops (hennes isglassar hon gör, sitt företag). Hem igen, middag, hjälpte att lägga pojkarna, osv. och sen in på rummet, gjorde mig iordning och nu är det sovdags!
 
Allt stämmer fram tills middagen typ. Anyway. Det var min sista dag ensam med pojkarna eller vad man säger! Från och med nu så gör jag allting för sista gången :( Har exakt en dag kvar av alla veckans dagar här i USA. Lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag... Sen lördagmorgon flyger jag hem till Sverige :( Sorligt! Men skönt. Tråkigt men roligt. Asså, känslorna är lite all over the place at the moment. Hade min absolut sista Starbucksdate med Graziano idag :( Kommer kanske gå till Starbucks med G med Matthieu också, men då är jag ju som sagt inte ensam med min lilla G..
 
Anyway.. Pojkarna fick sin middag serverad vid 6.40 typ, sen bestämde jag och VM oss för att vi också äter, haha. VP hämtade Matthieu på flygplatsen (M landade på SFO vid 5.35 pm) efter att han slutat jobba. Men de kom hem strax efter sjutiden nångång! Då fick de också middag, Matthieu fick hälsa på mig, VM och pojkarna, osv. Minns hur stel man kände sig första dagarna, kändes som att man aldrig riktigt kommer känna sig hemma på riktigt. Eller ja, på riktigt vet jag ju inte om jag känner mig hemma nu heller. Men så nära som man kan komma när man bor ett år i en annan familj! Men ja, minns som sagt känslorna när man precis kom hit.. Men pratade lite med Matthieu, Finn hittade sin nya kompis direkt haha. Finn visade honom Skylanders spelet på iPaden... Men Matthieu verkar bra och trevlig! Så hoppas allt kommer gå bra under hans år här :) Anyway. Efter middagen gick vi alla ner på nedervåningen, pojkarna skulle läggas och Matthieu fick flytta in i rummet (som nu ser heeelt annorlunda ut än vad det gjorde när jag bodde där..). Läggningen av pojkarna tog lite tid, men nya au pairen är ju här! Och det är fredag! Så det var ju lugnt.
 
Imorn jobbar jag 9-1.30. VM har sitt event, VP ska åka iväg med Finn på soccer game och jag hänger här hemma med J och G. Sa att Matthieu kan sova hur länge han vill, osv. och bara gå upp när han vill. Jag är ju ändå bara här hemma med J och G hela förmiddagen.. Kommer bli en spännande vecka nu!