2014

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag åkte med Jennifer till Thailand (okej, har rest med Jennifer innan och varit i Thailand innan, men ändå!), tog lärarexamen och blev färdigutbildad lärare, flyttade helt själv till USA, reste till nya delar av världen, fick en ny andrafamilj, och massa kul!


Höll du några av dina nyårslöften?
Vet inte om jag nånsin haft några..


Något speciellt datum du alltid kommer minnas?
17 januari då jag typ "tog examen" (inlämning på sista tentan) och åkte till Thailand. 3 februari helt klart! Dagen då jag lämnade Arlanda en tidig måndagsmorgon och vinkade hejdå till mampap.. 7 februari då jag flyttade till San Francisco.. Och så massa datum under året i USA!


Vilka länder besökte du under 2014?
Well, USA.. haha. Nej men, först Sverige dåra. Thailand (och Qatar och Malaysia mellanlanding hehe). USA (London mellanlandning hehe), (New York, Kalifornien, Nevada, Arizona), Mexico.

 

Är det något du saknade 2014 som du vill ha nu 2015?
Mer tid med nära och kära hemma!

 

Vad är det bästa som hänt dig under året som som varit?
Oj! Hmm.. Flyttade ju till USA? Så, det är ju kanske stora anledningen till allt som hänt under året. Har fått lära känna underbara människor, fått en fin andrafamilj är i San Francisco. Alla platser jag fått se! Att jag verkligen fått inse hur vackert Stockholm är och hur mycket mer jag borde ta vara på tiden och människorna där.

 

Vilket var ditt största misstag?
Vet inte faktiskt.. Man lär sig ju av alla misstag så att säga? Men kanske att jag inte varit mer på VF och tagit reda på vilka helger som jag skulle vara ledig på så jag kunde utnyttjat dom helgerna lite mer, rest, osv. Planeringen av min andra semestervecka/veckan då jag var med mampap/weekendkursen jag hade i LA då, hela den veckan hade kunnat vara såå mkt mer planerad på ett annat sätt..

Vilket var ditt bästa inköp?
Resor! Har ju som sagt varit i Mexico, LA, Highway 1, San Francisco, Santa Cruz, Lake Tahoe, Las Vegas.. Annars har rätt mkt pengar spenderats på kläder och mat också haha.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Läs ovan.. Men det jag spenderade mest pengar på var nog kläder.. Eller mat.. Eller kanske resor? Nja, kläder eller mat! Vill inte ens veta hur många tusenlappar jag lagt på det under året..

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja åkte på nån typ av..mindre trevlig grej då jag låg däckad och spydde, osv. en gång. Har haft några förkylningar. Och vrickade till foten litegrann en gång.

 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
OJ! Så extremt många! Har en hel spellista i Spotify med låtar jag lyssnat på under året.. Tror att om ni klickar hääär ---> in the USA! <--- så kommer ni till den

 

Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Både och! Tror att jag som helhet var lyckligare. Men hade helt klart mina svackor då jag inte var lika glad..

 

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Träffa vänner, resa, ut och göra grejer, uppleva ännu mer!

 

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Spendera rasterna hemma i huset..

 

Hur var din julafton?
Bra! spenderades med Johanna i hennes värdfamiljs hus :)

Blev du kär? 
I wish! haha, nej men ville INTE hitta någon här så jag har något som håller mig fast här, vill kunna åka hem utan problem. 

Vilket program har varit det bästa på tv?
Oj.. Kollar på Vampire Diaries, The Originals, Pretty Little liars, Chasing life, Ellen Degeneres, True Blood, Amazing Race, Once upon a time.... m.fl.

 

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, hatar inte någon :)

 

Vad har varit din mest utseendemässiga förändring?
Hmm.. Inget tror jag haha. Har fått längre hår!

 

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Har inte läst någon...

 

Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Många! Kolla in spotify listan ovan..

 

Önskade du dig något som du fick?
GoPro kamera, pengar, choklad, tacokrydda, osv. haha

 

Önskade du dig något som du inte fick?
Dominikanska republiken (A) Hahaha, skämta mampap! Hade inte förväntat mig att få hela resan, tackar så mycket för att jag bara behöver betala 10000 av allt och fick rabatt :D

 

Vilken var årets bästa film?
Hmm.. Har sett så många filmer under året så det är helt sjukt.. Men Maze runner var bra, hunger games var bra.. och massa andra!

 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Låg sjuk, packade, kollade i Corte Madera och flög till Las Vegas med Thette!

 

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Anna, Rebecca, Johanna och Emma. Ni är saknade tjejer! Grymt mycket! Och min värdfamilj såklart! Och alla andra vänner här!

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Som vanligt.. Basic. Lite "finare" med svarta jeans och fin topp ibland, klänning under sommaren, jobbkläder som passar med barn haha.

 

Vilken kändis var snyggast?
Channing Tatum och Liam Hemsworth 

 

Vem saknade du?
Mampap, släktingarna och vännerna hemma!

 

Vilken var din bästa månad?
Hmm.. Vet inte faktiskt! Flera!

 

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Planerat mina lediga helger bättre

 

Beskriv 2014 med fyra ord
USA, nya upplevelser, nya människor, California

Vilka ser du som de största händelserna under året?
17 januari - tog examen och åkte till Thailand
3 februari - åkte till USA
7 februari - flyttade till SF

 

Vad är dina planer för nästa år?
Träffa och umgås med alla fina människor där hemma som jag saknat under ett helt år! Res ännu mer. Upplev ännu mer. Ha återträff med alla fina vänner jag träffat här i USA. Jobba massor och tjäna pengar. Antingen resa iväg nästa vinter igen eller skaffa fast jobb.