140201 - saturday

(va fan, skrev först 1401... i rubriken, men det är ju redan första februari! min månad att åka till USA!)
 
Nu har jag varit hemma i ett dygn och några timmar. Har hunnit tvätta rent allt från Thailand, läst cirka 400 blogginlägg på bloglovin (och rensat bort några bloggar..haha), packat (nästan) klart inför USA, mailat min värdmamma och fått sånt himla fint svar. nöjd_tjej_90 typ. Har lagt in alla bilder från Thailand på datorn och dropbox (så Jennifer och pappa kan se allt), har ätit pannbiff med kokt potatis och sås till middag, nygräddad baugette med potatissallad och skinka till frukost, rester från gårdagens middag till lunch idag, nån slags (minns inte vad det heter, sorry mamma!) inbakad fläskfilé med gorgonzolasås och klyftpotatis/morötter. Har varit hos frisören och fixat håret, färgat ögonfransar och ögonbryn. Betalat en räkning. Testat nya skrivaren till datorn. 
 
Jaa hörni, mycket har gjorts och lite för mycket är kvar att göra! Imorn har jag cirka 5 samtal att ringa, ska pausa mobilabonemanget, packa klart det sista, ska svara värdmamman, tänkte skriva till au pairen också, städa ordning på rummet, dammsuga datorfläkten, tömma alla kameror och mobilen på bilder så det finns plats att fota massor, kopiera över bilder till externa hårddisken, baka cheesecake, träffa Anna, Harriet och Malin, ladda andra mobilen och se till att den funkar, osv.  Orkar inte skriva upp mer, men det finns massor att göra helt enkelt, haha. Juste, måste kolla ikapp på alla serier, har typ 10 avsnitt att titta på (eeh vet inte hur jag ska hinna men vi märker väl det).
 
Och som svar på frågan alla ställer, "hur känns det att åka till USA på måndag nu då?". Jaa hörni, känner faktiskt fortfarande ingenting! Haha, eller asså, jag vet ju att jag ska åka och det känns kul! Men några nerver eller sånt har inte kommit än. Vi får se när dom kommer hehe. Något som är säkert är dock att jag kommer sakna alla fina släkt och vänner, puss på er!
 
packningspanik.. dock är jag typ klar nu!
 
mamma har gjort semlor..
 
Jennie

Har en liten fråga, hur gör du exakt med telefon när du åker? Kan man pausa abonemangen så? Tar du med din vanliga telefon och skaffar nytt kort i USA? Ellerhur går det till?

Svar: Jag kommer ta med mig min vanliga mobil, dock med ett kontantkort i. Men tar med mig simkortet med abonnemanget på också, just in case! Egentligen kan man bara pausa sitt abonnemang i 6 månader med Tele2, men hon sa att hon kunde göra ett undantag och pausa i 12 månader istället. Sen i USA kommer jag få en iPhone som jobbmobil, och kommer nog bara använda den där borta sen. Men då har jag iallafall en egen mobil med mig som jag kan använda under resemånaden, om nåt skulle hända, osv! :)
Therese