Dag 85 - måndag 28/4

Ny vecka, nya tag! Idag har jag jobbat hela dagen lång.. 8.30-7, fast hängde kvar uppe till kl 9.. Men börja iallafall imorse med att hjälpa till med några småsaker och sen packa med det jag och lillen behövde inför dagens utflykt. Vid kl 10 kom vi iväg. Åkte då först via Wallgreens för att köpa mina bars som jag inte haft på länge nu, sen vidare till Blackies pasture. Började med snacks, hänga i solen, lillen fick springa runt lite och så. Sen kom Rebecca och vi gjck samma runda som förra måndagen på 7 km ungefär. Tror det är så långt iallafall! Sen satte sig G och jag för att äta lunch, slutade dock med att han spydde för han klarar inte av att äta spagetti alla gånger, som en fontän på bänken och det stänkte upp på baksidan av mina ben! Snabbt torka bort allt och så, tur att han mest bara druckit mjölk på morgonen haha.

Sen hem iallafall, duscha han, lägga han för nap och sen duscha jag av min kropp också, kändes fräschast så hehe. Medans han sov förberedde jag allt inför middagen, gjorde mjölk, sola en halvtimme, plocka undan alla rena kläder, plocka lite å så. Sen när jag tog upp han vid 4.30 så tog jag med han på en halvtimmes promenad, 2,5 km ungefär. Så har gått totalt typ 9,5 km idag! 

Hur som helst, hem igen, slänga in middagen i ugnen (kyckling i en ugnsform och broccoli/blomkål/morötter i en annan), tog fram tallrikar, gjorde bubbelvatten, lite bröd, osv. Sen kom VM hem med F och J också, de rita lite osv. innan middagen. Åt middag, hjälpte till att duscha pojkarna och lägga dom. Sen såg jag ett avsnitt av The Blacklist uppe i vardagsrummet, pratade lite med VM om veckans schema, lediga helger, hur jag mått/känt de senaste dagarna, pojkarna, osv. Bara allmänt prat helt enkelt! Sen ner på rummet, prata med pappa en kvart, prata med mamma en timme och sen gjorde jag mig iordning å nu ligger jag i sängen och bloggar på mobilen. Dags att sova! Klockan är elva, som vanligt. Ska upp 6.40 typ imorn. 

Bild från promenaden på eftermiddagen med lilla G