131030 - wednesday

Har visst inte uppdaterat här sen i måndags! Hur som.. igår jobbade jag bara hela dagen, var en riktigt bra dag på jobbet trots att det var tisdag och Mitt i Sollentuna-tidningen. Men lite post! :) Idag var jag ledig från jobbet, likaså resten av denna vecka! Dock var jag tvungen att gå och lägga mig vid ett och sov till halvtre idag på dagen.. Åt lunch vid tolv och en timme senare började jag må så enormt illa. Ingen aning om vad som hände, får somna i tid ikväll helt enkelt, haha. 
 
Snart får jag förresten börja med alla förberedelser inför Au Pair! På söndag är det den tredje november vilket betyder att jag på måndag kan beställa polisregisterutdrag, betala allt, skaffa kvitto till ambassaden med stämpel, osv. Så nästa vecka kan jag göra onlineansökan till Ambassaden :D Finally! Nu börjar det roliga. Dock är ju examensarbetet kvar.. Men om fyra veckor är det över. 
Anonym

Varför kunde du inte börja tidigare? :) Jag hade med mig polisregisterutdrag och hälsoundersökningspapperen till min intervju som jag hade i mars/april (kommer inte ihåg riktigt när det var). Och när jag blev matchad så fick jag mail av min svenska förening att jag skulle fixa allt så fort som möjligt. Så jag tänkte bara om det var några speciella regler när det gäller din förening? :) Kram

Johanna

Blev något konstigt med kommentaren, så det stod inte namn och sånt såg jag! :)

Svar: Haha okej! ;)
Ja asså, jag har fått infon av Cultural Care att inga dokument får vara äldre än 3 månader vid avresa pga nån viktig anledning, hehe. Vet inte varför egentligen men jag har frågat flera gånger och de har bara sagt att jag inte får skicka efter polisregistergrejen å allt för tidigt. Så får börja efter 3 november i och med att jag åker 3 februari :)
Therese

Johanna

Aha, okej! :) Konstigt hur olika det kan vara! :) Kram