130708 - monday

Hejhej! Tänker bara slänga in ett snabbt litet inlägg och säga att jag är hemma i Sverige igen! Efter en lång och väldigt obekväm 10-timmarsflygning landade vi äntligen på Arlanda vid kvart i sju imorse. Min stol gick inte att fälla bak ordentligt så kunde inte ens halvligga och sova..
Transfer hotell -> Koh Samiu Airport -- 20.04-20.19 thailändsk tid (svensk tid 15.04-15.19)
Flyg Koh Samui -> Bangkok -- 22.00-22.45 thailändsk tid (svensk tid 17-17.45)
Flyg Bangkok -> Arlanda -- 01.10 thailändsk tid - 6.45 svensk tid. (flyget tog 10 timmar..)
Vi flög alltså sjukt sent från Bangkok och landade riktigt tidigt här. 10 timmar på en stol som var huuur trångt som helst och inte gick att fälla bak. Score liksom! 2 timmars sömn har jag väl kanske fått iallafall. Mer än resan ner till Thailand, då sov jag bara en timme..
 
Väl hemma började vi tvätta direkt, och det gjorde vi från kanske klockan 8 till 12.. Segt! Har sen varit iväg till Sollentuna bibliotek och lånat tre böcker som är kurslitteratur i höst. De andra två har jag reserverat och kommer få i slutet av augusti. Kommer få kopiera de tre böckerna jag har hemma på mammas jobb, hoppas jag! Vet inte om jag får det än, men förhoppningsvis. Aldrig varit mer taggad på att komma igång och plugga. Vill bara ta examen NU!
 
Anyway. Thailand var det ja. Hade iallafall två superbra veckor och vi har haft toppenväder! Mer detaljerat inlägg med bilder och sånt får jag ta en annan dag. Är så himla trött så ska bara göra lite spagetti med falukorv och ketchup till middag (föräldrarna är på landet i två veckor nu så är ensam hemma i två veckor...) och sen däcka i soffan framför Lost eller nåt sånt. Orkar inte mycket mer idag!
 
Hoppas ni haft det bra här i Sverige iallafall! Skriver mer en annan dag :)
airport - airways - bangkok - däcka - ensam - flyg - ko samui - koh samui - lost - middag - serie - thai - thailand - trött - tv