130426 - friday

Ojoj hörni! Den här veckan har det inte gått så bra med att blogga.. Men har som sagt varit rätt så dålig hela veckan :( Sängliggandes sedan i måndags efter praktiken, hela tisdagen, onsdagen. Sen igår och idag var jag på praktiken men så fort jag kom hem har jag däckat i soffan. Nu har jag börjat få hosta också.. Skitirriterande. tappar ju andan varje gång.. -.-
 
Fick sjukskriva mig från barnvaktsjobbet i onsdags, sa jag det?! Kände mig så dålig och har fortfarande dåligt samvete, suck!
 
Anyway, hade min första lektion idag (skulle egentligen haft fyra lektioner nu..men denna sjukdom har ju satt stop för det!) Det gick väl braa. Bara det att de inte gillade lektionen, tyckte den var tråkig, haha. Och jag ska ha en liknande lektion på måndag igen.. Känns ju bra! Hur ska jag pigga upp det då?! Det handlar om Problemlösningar. Typ "Kalle är 16 år. Lisa är hälften så gammal som Kalle. Simon är 3 gånger så gammal som Lisa, hur gammal är Simon?". Ni vet, problemlösningar. För elever som går i tvåan. Tips på hur man gör en sån lektion lite roligare?! HELP PLEASE?!
 
Annars då. Har sett filmen Modig (Brave), den var bra! Och sett senaste Vampire Diaries. OH MY GOOOD! säger jag bara. Herregud. Jennifer, har du sett avsnittet än?!
 
Nu borde jag stänga av datorn och sova.. Är ju trots allt fortfarande väldigt sjuk och vill bli frisk! NU! Önskar verkligen att det hade varit dåligt väder förra helgen så jag inte hade gett mig ut på PW/springtur och solat, då hade jag sluppit extrema eksem i måndags och denna förkylning/halsont/ont i öron/ont i huvud/hosta/svårt att andas/svårt att prata/rinnade ögon/osv/osv.. Åh, vad jag önskar att vädret hade varit sämst förra helgen! Hela denna vecka har det ju typ varit bra väder och jag har hatat det. För så fort solen kommit fram så har näsa och ögon bara blivit värre. Grät hela vägen från St. Eriksplan till Karlberg, och från ICA hem. Ögonen bara rann, jag nyste konstant, näsan rann. SUCK FUCK YOU FÖRKYLNING! Sen är det säkert massa pollen i luften som bara försämrar allting ännu mer. Suck.
 
Nej, sova var det. Gonatt!
SH - VFU - brave - film - förkyld - halsont - hosta - huvudvärk - klaus - modig - movie - odenplan - ont - praktik - sjuk - skola - smärta - studier - södertörn högskola - the vampire diaries - tvd - vampire diaries - öron