Midsommar 2012

Heej! Har ni haft en bra midsommarhelg?! Min har varit riktigt super :)

Kom ju som sagt ut hit till Vaxholm i torsdagskväll. Igår, på Midsommar, blev det att gå upp tidigt och göra mig iordning. Haha, mamma var uppe och duschade före mig och sa att det var kö till duscharna. Så jag tänkte att det inte var någon idé att raka benen i duschen, inte ok att stoppa upp kön liksom haha. Så efter att jag gjort mig klar och ätit frukost å så, så hällde jag upp en bunke med vatten och hade en vattenkanna å en plastmugg med, och rakhyveln då, sen fick jag stå där ute på gräsmattan i t-shirt å short och raka benen haha. Men men, det blev bra tillslut iallafall.. Haha..

Sen var det dags för midsommarfrukost/lunch. Sillunch. Men jag äter ju inte sill och sånt ;) Så hade lite paj som jag åt! Efter det satt jag, Thette och våra föräldrar utanför vår husvagn med Daisy och tittade på när alla dansade kring midsommarstången. Hade sån tur med vädret! :) Solen sken och det var varmt, visst, det blåste en del. Men glad så länge solen skiner och det inte regnar :) Efter dansen såldes det lotter och var chokladhjul och sånt, mamma köpte massa lotter men vann inget, haha. Efter det åkte Thette iväg, buhu :( Men började läsa Hungerspelen då, såå bra böcker! Låg där ute i solen och läste, härliga sommar! :) Brände mig ganska rejält, speciellt på högra sidan av ansiktet?! WTF liksom haha. Middag blev gott grillat kött med en supergod slags potatisgrej. Vet inte vad man ska kalla det.. Gott var det iaf!

Igår, lördagen, hände inte supermycket. Var dåligt väder så gick inte tipspromenaden och var inte med på femkampen som hålls varje år, enligt tradition, dagen efter midsommar. Barnjoggen var även den i år, eller förlåt, Mistajoggen som den nu heter (vuxna får vara med nu för tiden också!). Satt i husvagnen och läste Hungerspelen, men kollade på när dom sprang förbi utanför husvagnen. Småttingarna är så söta när dom springer, haha.

Idag har det inte heller hänt mycket. Har bara fortsatt läsa Hungerspelen och ska väl snart åka hem och packa upp å tvätta massor. Har iallafall haft en superhärlig helg :) Precis vad som behövdes efter en låång jobbvecka!

Har inga bilder på min dator från helgen.. Pappa har alla på föräldrarnas systemkamera, så får ta bilderna en annan gång.