Lycka

Hej på er! Så var det måndag och annandag jul idag då. Imorgon börjar jag jobba igen, ska jobba hela veckan, tisdag-fredag. Sen nästa vecka börjar plugget igen, suck! Åh, jag vill verkligen bara bli klar med min utbildning nu, N U, NU! Trivs jättebra i klassen och allt, men jag känner mig verkligen färdig med att plugga. 15 år i sträck! Slå det om ni kan..

Hur som helst, hur har eran jul varit? Har ni haft det bra? Min jul var superhärlig. Började julafton med att gå upp och göra mig iordning. Sedan fikade vi i familjen och öppnade våra julklappar. Fick mycket fint i år. Extern hårddisk, pengar, godis, smycken, en kofta (av min kusin senare på dagen), lite smink och annat. Efter att vi öppnat julklapparna började vi göra oss klara och förbereda all mat, lokalen och allt sånt. Vid kl 13 kom släkten och vi tog det lugnt fram tills Kalle Anka. Efter Kalle Anka satte vi oss och åt julmat och annat gott. Hade även lite julklappsutdelning. Alla hade nämligen köpt något för ungefär 20 kr som vi sedan valde ett paket var och gissade vad det var. Jag fick servetter som ser ut som 100-dollarssedlar, men bytte den sedan mot pappas julklapp (en huvudkliare, eller vad det nu heter haha). På kvällen när alla åkt hem så satte vi oss hemma i soffan och tittade på lite tv.

Igår var det ytterligare en lugn dag. Gick upp och kollade lite på tv, sedan åkte vi iväg till Elgiganten för att mamma skulle köpa en ny mobil. Hon hittade en, hennes första touchmobil! Haha. Sen hem igen och tog det lugnt

Idag så har jag inte gjort mycket, haha. Åkt upp till mammas jobb och tvångsmatat hunden (hon fick smaka julskinka igår, dumt gjort.. Hon blir ALLTID dålig och slutar äta när hon äter annat än sin egna hundmat). Ikväll ska jag träffa Fia i Kista för att käka lite, kolla i butiker och se på bio. Får se hur mycket folk det är där..haha.

Idag är jag förresten sjukt glad! Det är 7 plusgrader ute och solen har kikat fram hela dagen, lycka! Hoppas att värmen håller i sig och det inte kommer någon snö, haha. Bli inte förvånade om jag flyttar söderut när jag ska börja jobba sedan Kyla betyder bara att jag blir sjuk, fryser konstant, snörvlar, ont i hals/huvud och förseningar konstant. Så, jag trivs mycket bättre i värme då jag får vara frisk

Hur har er jul varit?