sovdags

Nu har jag pratat med Sofia i över en timme, ikväll igen! Haha. Det är så härligt att prata med henne! Prata om allt mellan himmel och jord, bra och dåligt, kul och tråkigt, idiotiska saker, härliga saker, och ja.. Ni förstår poängen! Hehe.. Det är skönt att ha någon som man kan ringa eller messa när man behöver prata av sig. Även om man inte vill eller behöver ha värsta diskussionen så är det så himla skönt att bara kunna få ur sig allt man har i hjärnan som snurrar runt. Det är en bra vän det där som jag har <3 :)

Annars då? Dagen har varit som en bergochdalbana.. Mest nedförsbackar dock.. Vet inte, men jag har varit ett vrak idag, brytit ihop totalt och känt mig helt lost och övergiven. Typ. Förvirring. Ilska. Besvikelse. Saknad. Så mycket som snurrar i min hjärna just nu helt enkelt! Då är det skönt att ha någon som verkligen förstår en och som verkligen lyssnar och pratar med en. Lovely! Tack Fia :)

Men men, hur som helst.. Imorse gick jag upp tidigt och tog mig iväg till skolan. Hade en föreläsning och så hämtade jag ut mina inloggningsuppgifter och passerkortet, så nu kommer jag åt allt, wihoo! Efter det så åkte jag till stan, köpte en kursbok, lite lunch och träffade D. en sväng.
Jag har även varit jätteduktig idag! Har gjort en planering över vad jag måste hinna med varje dag och så för att hänga med i plugget. Najsigt! Nu ska jag bara lyckas följa den också. Eller, det måste jag.. Det är lite hårdare här på Södertörn än på DSV kan man ju säga.. Tills på fredag ska jag ju ha läst ut en bok (en kort förvisso, 90 sidor) och skrivit ner 5 punkter ur boken som jag tycker är viktiga för att diskutera på seminariet vi har då. Boken köpte jag idag.. Dessutom så måste jag hinna läsa min skönlitterära bok, Mig äger ingen, samtidigt för att vi ska skriva bokrapport på den sen. Och hänga med på föreläsningarna i veckan. Förberedda mig inför varje föreläsning och seminarium och allt. Vi har seminarium varje vecka typ.. Så, jag måste helt enkelt göra klart allting i tid! På DSV var det ju typ "Jaha men jag hann inte klart nu men det gör inget, bara den lämnas in inom en månad". Typ. Nu är det bara att bli riktigt seriös och plugga som fan då! Jag har ju trots allt bara en riktig tenta den här terminen, och då får man ha med sig kurslitteraturen dessutom. Sen har jag tre hemtentor, mycket skönare!

Nej men hörni, klockan är mycket och jag har hunden imorgonbitti.. Suck.. Ska gå och lägga mig igen när jag varit ute med henne vid sju, hehe. Sen har jag en hel del att göra imorn faktiskt!

- Köpa 2 kursböcker
- Låna en bok av Annie
- Ringa upp en tjej angående en arbetsintervju jag var på förut
- Betala kåravgiften
- Skriva om CV
- Gärna titta efter en höstjacka om jag hinner..
- Sätta upp nya lappar på DSV (har en bok att sälja..)
- Samt att läsa massor av sidor som jag inte hunnit läsa idag!

Gonatt på er!