29/12-09

Hejsan på er! Har inte mycket tid att skriva på nu.. Tänkte bara slänga in ett litet inlägg.
Det har inte hänt så mycket nytt det senaste dygnet. David kom hit igår och sov här, sen drog han vid tolv idag. Efter det har jag varit ute med hunden, varit på Coop, ätit middag och sett en halv föreläsning. Nu tänkte jag se klart den andra halvan av föreläsningen (cirka 30 min), sedan baka lite kakor! Receptet verkade sjukt lätt och det låter gott iallafall, så tänkte prova det!

Antingen tänkte jag göra Hallonstänger eller så får det bli Snabba Havrekakor.

Snabba havrekakor: (ca 45 st)
3,4 dl havregryn
1,5 dl socker
150 g smör/margarin
1) Sätt på ugnen på 175 grader.
2) Blanda havregryn och socker i en skål. Smält matfettet och häll det hett över blandningen och rör samman.
3) Klicka ut smeten i småbrödsformar av papper. Ställ dem på en plåt.
4) Grädda mitt i ugnen i cirka 10 minuter.

Visst låter det enkelt? Kanske inte det nyttigaste, haha, fast vilka kakor är nyttiga??