heyy

Tjahooo!!

Så, idag. Idag hade vi Häggviksjoggen. Inte så jättekul direkt. Springa eller gå eller jogga, eller vad man nu vill, 5,7 km. (Gissa vad jag gjorde?! Sprang? Ååå nej!!! Jag gick!!! Såklart!!! XD ) Det (5,7 km) är ganska så långt. Och vädret gjorde ju inte det hela bättre! Smått regn hela tiden, vilket leder till att man blir genomblött typ. Fast jag hade ju planerat dagen bra, och tagit på mig en regnjacka. :) Men man såg ju på dom som inte planerat lika bra som jag... :P Dom var inte direkt torra inte. Jag hade inget paraply med mig, men ett paraply ingick inte i mina planer. Eftersom jag hade regnjacka så hade det ju bara varit att ta på sig luvan om det skulle börja ösregna. Men nu gjorde det inte det.
Först imorse gick jag till bussen, tog 520 till Malla Silferstolpes Väg, och gick sedan därifrån till Edsbergs Sportfält, (ca. 10 minuter). Sen gick vi 5,7 km, från Edsbergs Sportfält till Rösjöbadens Camping och sedan en annan väg tillbaka. Sen gick jag till bussen, men den "blev full". (Eller inte) Men busschaffören släppte inte på mig och tre till. Vi hade lugnt fått plats!! Om alla bara hade gått bakåt i bussen!! *grrrr* :@
Anyway, så jag bestämde mig förr att gå till Häggviks station och ta tåget hem. Men när jag började närma mig stationen tänkte jag "Jag kan lika gärna gå hela vägen hem, har jag gått i ca. 1 timma och 30 minuter kan jag lika gärna gå i 30 minuter till." Så jag gick hela vägen hem.
Jag har alltså gått ca. 7 km idag, på ca. 2 timmar. I regn. I en skog och hela vägen hem. Jaja. Men jag gråter inte för det! :D Haha! Jag är ändå på väldigt gott humör!! :D

Jag har arbetat på mitt teknikprojekt idag. Vi ska skriva om en uppfinning från 1500-talet, en från 1600-talet, 1700-talet, 1800-talet och en från 1900-talet. Sen så ska vi även skriva om en uppfinning som man "vill" ska uppfinnas, eller något sånt. (Från 2000-talet.)
Och idag skrev jag om den från 1500-talet. Om Fickuret/Klockan. Jag har skrivit om:
- 1500-talet, Fickuret/Klockan
- 1600-talet, Termometern
- 1700-talet, Ångmaskinen
- 1800-talet, Bilen
- 1900-talet, Datorn
Så nu har jag bara kvar om något från 2000-talet. :)
Sen så är jag klar med det arbetet! :D

Åå! Jag lyssnar just nu på Finlands bidrag i Eurovision Song Contest 2006!! Lordi - Hard Rock Halleluljah
Den är så j*vla bra!!! Nästan så att man önskar att den ska vinna allt!!! Näe, så får man inte säga, man ska ju heja på sitt egna land, alltså Sverige för mig då. Men vi har ju också en bra låt! Fast Lordi är mycket bättre än Carola!! ;)
Ska kolla på ESC-06 inne hos grannarna imorgon. :) (Eller så kommer dom hit, jag vet inte, men jag tror att vi ska gå in till dom)
Jag har hittat lite chips och ostbågar i köksskåpet, som vi antagligen ska ta med oss in till dom. :)
Chips & Ostbågar + ESC-06 + Läsk + Kompisar + Terese = En mycket glad Terese!! :D
Haha!! :P

Snart börjar väll Rampfeber, jaa, om 53 minuter. Det är finalen där idag. :) Hoppas att Pernilla och Magnus vinner. Jag tror det var dom som sjöng, joo, det var det nog. Mmm, *hejar på dom*.

Nu lyssnar jag på Greklands bidrag, Anna Vissi - Everything.
Det är faktiskt ganska många bra låtar imorgon. Efter att ha sett alla uppträda och så, så ska jag skriva in en lista på mina poäng på alla låtar här. Så ska alla få se hur jag tyckte. :P *som om det var eran högsta önskan eller något* Haha!!
:P   ;)   :)   :D   XD
Haha!!!

Näe, nu ska jag nog kolla vidare på internet litegrann.

Hörs sen!!

Hejdå!!!
~terese